Προσομοίωση και Αναγνώριση Συστημάτων
General
- Code: ΠΛΕ07062
- Semester: 7th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialization
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- ECTS Units: 5
- Course homepage: http://www.teicm.gr/icd/staff/anastasiou/?page_id=111
- Instructors: Kekatos Nikolaos
- Class Schedule:
Course Contents
- Εισαγωγικές έννοιες
- Αναλυτικά (μαθηματικά) μοντέλα. Αναλυτική επίλυση βασικών διαφορικών εξισώσεων
- Μοντέλα ιστού
- Σύστημα ανάρτησης ελατηρίου-κυκλώματα RLC
- Προσομοίωση δραστηριοτήτων
- Δίκτυα Petri
- Γεννήτριες τυχαίων αριθμών
- Έλεγχος τυχαιότητας
- Παραγωγή τυχαίων δειγμάτων
- Μέθοδος Monte Carlo
- Αριθμητική επίλυση διαφορικών εξισώσεων: μέθοδοι Euler, Runge-Kutta
- Χώρος φάσης, τροχιές, συμπεριφορά λύσης
- Μοντέλα Volterra, επιδημίας και εκκρεμούς
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εισαγωγικές έννοιες
- Αναλυτικά (μαθηματικά) μοντέλα. Αναλυτική επίλυση βασικών διαφορικών εξισώσεων
- Μοντέλα ιστού
- Σύστημα ανάρτησης ελατηρίου-κυκλώματα RLC
- Προσομοίωση δραστηριοτήτων
- Δίκτυα Petri
- Γεννήτριες τυχαίων αριθμών
- Έλεγχος τυχαιότητας
- Παραγωγή τυχαίων δειγμάτων
- Μέθοδος Monte Carlo
- Αριθμητική επίλυση διαφορικών εξισώσεων: μέθοδοι Euler, Runge-Kutta
- Χώρος φάσης, τροχιές, συμπεριφορά λύσης
- Μοντέλα Volterra, επιδημίας και εκκρεμούς
Teaching Methods
Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργό συμμετοχή των φοιτητών. Δίνεται έμφαση στην παράδοση επί του πίνακα, διότι αποτελεί πεποίθηση του διδάσκοντα ότι τα μαθηματικά γίνονται κατανοητά μόνω μέσω της λεπτομερούς αποδεικτικής διαδικασίας. Σε περίπτωση επίδειξης πολύπλοκων δενδροδιαγραμμάτων χρησιμοποιείται επικουρικά το Power Point.
Use of ICT means
Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (Simulink) Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail, της ιστοσελίδας του μαθήματος και της ιστοσελίδας του Τμήματος.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις Πράξης | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 13 |
Συγγραφή εργαστηριακών αναφορών | 13 |
Αυτοτελής Μελέτη Φοιτητή | 60 |
Total | 125 |
Students Evaluation
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 60% από τον βαθμό του θεωρητικού μέρους και κατά 40% από το βαθμό του εργαστηριακού μέρους. Ο βαθμός και των δύο μερών διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση .
Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- Προβλήματα συγκριτικά μεγαλύτερης δυσκολίας από τα υπόλοιπα που βαθμολογούνται προσθετικά ως κίνητρο αριστείας
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σε ειδικές κατηγορίες φοιτητών (δυσλεκτικών κ.τ.λ.)
Recommended Bibliography
Συγγράμματα μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ
- Ρουμελιώτης Μάνος, Σουραβλάς Σταύρος, Τεχνικές Προσομoίωσης, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., 2012
Συγράμματα που διανέμονται μέσω του ΔΙΠΑΕ ή της ηλεκτρονικής σελίδας του μαθήματος
- Ν. Αρναουτάκης, Συνοπτικός Οδηγός Matlab – Simulink για το Μάθημα ΣΑΕ Ι, Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής Και Διοίκησης Πολυτεχνείο Κρήτης, Σεπτέμβριος 2002
Συμπληρωματική προτεινόμενη βιβλιογραφία
- J. M. A. Danby, Computing Applications to Differential Equations, Reston Publishing Company, Reston, VA, 1985