Συστήματα Πολυμέσων

General

Course Contents

  • Βασικοί ορισμοί και έννοιες. Είδη μέσων. Είδη πολυμεσικών συστημάτων.
  • Αναλογικό και ψηφιακό. Μετατροπή. Αναπαραστάσεις ψηφιακών μέσων.
  • Χρώμα. Χρωματικοί χώροι.
  • Συμπίεση. Απωλεστική και μη συμπίεση. Συμμετρική και μη συμπίεση.
  • Συμπίεση εικόνας. JPEG και JPEG 2000. Συμπίεση με fractals. Μετάδοση συμπιεσμένης εικόνας.
  • Συμπίεση βίντεο. Η.261, Η.263, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, H.264.
  • Συμπίεση ήχου. MPEG-1, MPEG-2, Dolby AC-2 και AC-3, MPEG-4. Πρότυπο MIDI.
  • Συμπίεση γραφικών. 2D και 3D γραφικά. VRML, X3D, MPEG-4, Java 3D.
  • Δικτύωση πολυμέσων (ασύρματη και μη).
  • Διαχείριση ψηφιακών δικαιωμάτων.
  • Βάσεις δεδομένων πολυμέσων. Αναζήτηση πληροφορίας. Πολυμεσικά πλαίσια.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Teaching Methods

Σ. Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.

Εργαστηριακές Ασκήσεις.

Use of ICT means

Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού.

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle (elearning.teicm.gr) Ηλεκτρονικές Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης.

Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail και της ιστοσελίδας του μαθήματος.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Αυτοτελής Μελέτη60
Total125

Students Evaluation

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά ένα μέρος από τον βαθμό του θεωρητικού μέρους και κατά άλλο από τον βαθμό του εργαστηριακού. Σημειώνεται ότι ο φοιτητής θα πρέπει να έχει παρακολουθήσει επιτυχώς το εργαστηριακό μέρος για να έχει δικαίωμα εξέτασης στο θεωρητικό μέρος.

Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση.

  1. Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους μπορεί να περιλαμβάνει:
    • Ανάπτυξη θεωρητικών θεμάτων
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
    • Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  2. Η εξέταση του εργαστηρίου περιλαμβάνει δύο ενδιάμεσες αξιολογήσεις με χρήση του υπολογιστή και του εξειδικευμένου λογισμικού για έλεγχο εμπέδωσης των εργαστηριακών δεξιοτήτων.

Recommended Bibliography

Συγγράμματα μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ

  • Βιβλίο [18549030]: Τεχνολογία πολυμέσων, Δημητριάδης Σταύρος Ν.,Πομπόρτσης Ανδρέας Σ.,Τριανταφύλλου Ευάγγελος Γ.
  • Βιβλίο [13256967]: Συστήματα Πολυμέσων: Αλγόριθμοι, Πρότυπα και Εφαρμογές, Havaldar P., Medioni G.
  • Βιβλίο [13914]: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β. ΞΥΛΩΜΕΝΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΟΛΥΖΟΣ

Συγράμματα που διανέμονται μέσω του Ιδρύματος ή της ηλεκτρονικής σελίδας του μαθήματος

  • Αθ. Νικολαΐδης. Συστήματα Πολυμέσων Σημειώσεις θεωρίας. Σέρρες, 2008.
  • Αθ. Νικολαΐδης, Συστήματα Πολυμέσων Σημειώσεις εργαστηρίου, Σέρρες, 2008.

Συμπληρωματική προτεινόμενη βιβλιογραφία

  • Tay Vaughan, Πολυμέσα: Αναλυτικός Οδηγός , 8η έκδοση, Εκδόσεις Γκιούρδα, 2012.
  • Yue-Ling Wong, Χρήση και Προγραμματισμός Πολυμέσων’, 3η έκοση, Εκδόσεις Γκιούρδα, 2018.
  • Γ. Στυλιαράς, Β. Δήμου, Δ. Ζευγώλης, Τεχνολογία Πολυμέσων, Εκδόσεις Τζιόλα, 2019.