Τηλεπικοινωνιακές Διατάξεις

General

  • Code: ΠΛΕ09061
  • Semester:
  • Study Level: Undergraduate
  • Course type:
  • Teaching and exams language: Ελληνικά
  • ECTS Units: 5

Course Contents

  • Bαθμίδες Τηλεπικοινωνιακών Διατάξεων (RF βαθμίδα, IF βαθμίδα, βαθμίδα βασικής συχνότητας, baseband)
  • Αρχιτεκτονικές δεκτών: ετερόδυνοι, ομόδυνοι, δέκτες υποδειγματοληψίας.
  • Παράμετροι απόδοσης τηλεπικοινωνιακών δεκτών: noise figure, compression point (IP2), intermodulation and third-order intercept point (IP3), spurious receiver response.
  • Παράμετροι απόδοσης τηλεπικοινωνιακών πομπών: frequency stability and spurious signals, output power efficiency, intermodulation.
  • Ενισχυτές χαμηλού θορύβου (Ενίσχυση Λήψης RF και IF)
  • Ενισχυτές Ισχύος (Ενίσχυση Εκπομπής RF)
  • Βρόχος κλειδώματος φάσης (Phase Locked Loops, PLL)
  • Σύνθεση ραδιοσυχνότητας με τη χρήση PLL
  • Σύνθεση ραδιοσυχνότητας με τη χρήση Direct Digital Synthesizer (DDS)
  • Η λειτουργία των μεικτών σε πομπούς και δέκτες
  • Αναλογικοί σε ψηφιακοί μετατροπείς σημάτων και ψηφιακοί σε αναλογικοί μετατροπείς σημάτων (ADC, DAC)
  • Ψηφιακοί επεξεργαστές σημάτων στις τηλεπικοινωνίες (ASIC, ASSP, FPGA)
  • Βασικά χαρακτηριστικά πομποδεκτών ελεγχόμενοι από λογισμικό (Software Defined Radio, SDR)

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Η εφαρμογή των παραπάνω ικανοτήτων στα πλαίσια του μαθήματος οδηγεί στη:

  • Κατανόηση των βαθμίδων πομπών και δεκτών τηλεπικοινωνιακών συστημάτων
  • Κατανόηση των παραμέτρων σχεδίασης και απόδοσης τηλεπικοινωνιακών διατάξεων πομποδεκτών.
  • Εξοικείωση με την προσομοίωση τηλεπικοινωνιακών διατάξεων

Teaching Methods

Θεωρητική από έδρας διδασκαλία. Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.

Τεχνική αναφορά/prοject: Χρήση λογισμικού προσομοίωσης τηλεπικοινωνιακών διατάξεων από τους φοιτητές, έρευνα και συγγραφή εργασιών.

Use of ICT means

Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (ADS της εταιρείας Keysight Technologies Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle (elearning.teicm.gr) Ηλεκτρονικές σημειώσεις και ασκήσεις. Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail, της ιστοσελίδας του μαθήματος.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Συγγραφή εργαστηριακών13
Αυτοτελής Μελέτη73
Total125

Students Evaluation

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται από την επίδοση των φοιτητών από το θεωρητικό μέρος και από τις εργασίες που συγγράφουν και παρουσιάζουν οι φοιτητές.

Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση. Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
  • Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Ο βαθμός των εργασιών περιλαμβάνει την αξιολόγηση των έντυπων τεχνικών αναφορών που προετοιμάζουν οι φοιτητές/φοιτήτριες και την παρουσίαση του project με την χρήση PowerPoint.

Recommended Bibliography

Συγγράμματα μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ

  • Α. Χατζόπουλος, Δ. Καρατζίδης, Τηλεπικοινωνιακά Ηλεκτρονικά Κυκλώματα, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί, Θεσσαλονίκη, 2018
  • Γ. Στεργιάδης, Σύνθεση Τηλεπικοινωνιακών Διατάξεων, Εκδόσεις University Studio Press, 2000

Συγράμματα που διανέμονται μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας του μαθήματος

  • Δ. Ευσταθίου, Τηλεπικοινωνιακές Διατάξεις, Διδακτικές σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή, 2019

Συμπληρωματική προτεινόμενη βιβλιογραφία

  • Ν. Μαργαρίτης, Μη Γραμμική Θεωρία του Αναλογικού PLL, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί, Θεσσαλονίκη, 2000
  • M. Rice, Ψηφιακές Επικοινωνίες, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί, Θεσσαλονίκη, 2009