Επαυξημένη Πραγματικότητα
General
- Code: ΠΛΕ09092
- Semester: 9th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialization
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- ECTS Units: 5
- Class Schedule:
Course Contents
Το μάθημα πραγματεύεται την εισαγωγή των φοιτητών στις τεχνικές ανάπτυξης εφαρμογών μικτής πραγματικότητας. Το μάθημα αναπτύσσεται στις παρακάτω ενότητες/διαλέξεις:
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες και αρχές των εφαρμογών μικτής (εικονικής και επαυξημένης) πραγματικότητας
- Εισαγωγή στα εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας. Ενδεικτικά: Autodesk 3ds Max & Maya, Unity 3D, Unreal Engine, Blender,SketchUp. iΓεωμετρικοί μετασχηματισμοί και προβολές
- Αναπαράσταση 3Δ αντικειμένων v. Χρώμα και Υφή
- Μοντέλα φωτισμού
- Διαχείριση σκηνής
- Συνθετική κίνηση και δυναμική
- Πεδία εφαρμογής και χαρακτηριστικά εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας.
- Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας.
- Εικονική πραγματικότητα και Παγκόσμιος Ιστός.
- Βασικές έννοιες και υλικό επαυξημένης πραγματικότητας. Σύγχρονες συσκευές επαυξημένης πραγματικότητας.
- Πεδία εφαρμογής και χαρακτηριστικά εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Teaching Methods
Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.
Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Ηλεκτρονικό υλικό για την ανάπτυξη εφαρμογών στους Η/Υ.
Επίλυση Ασκήσεων.
Επίδειξη στο προβολικό και χρήση πίνακα.
Use of ICT means
Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας http://elearning.cm.ihu.gr/
Ηλεκτρονικές Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης.
Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail και της ιστοσελίδας του μαθήματος.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις Πράξης | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | |
Εργασία (project) | 26 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Total | 95 |
Students Evaluation
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται από τον βαθμό του θεωρητικού μέρους Α.
Οι παρουσίες στο εργαστηριακό μέρος και η επιτυχής ολοκλήρωση των ασκήσεων προϋποθέτουν τη συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις του μαθήματος.
- Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας και εργαστηρίου.
- Η εξέταση των ασκήσεων του εργαστηρίου περιλαμβάνει:
- την αξιολόγηση των εργαστηριακών δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω εξέτασης των εργαστηριακών αναφορών κατά την οποία και τελική γραπτή τελική εξέταση/εργασία. Οι παρουσίες στο εργαστηριακό μέρος και η επιτυχής ολοκλήρωση των ασκήσεων προϋποθέτουν τη συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις Α) του μαθήματος.
Recommended Bibliography
- Λέπουρας Γ., Αντωνίου Α., Πλατής Ν., Χαρίτος Δ., «Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας», [ηλεκτρονικό βιβλίο] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Εκδόσεις Κάλλιπος, ISBN: 978-960-603-382-7, 2015.
- Μουστάκας, Κ., Παλιόκας, Ι., Τζοβάρας, Δ., Τσακίρης, Α., «Γραφικά και εικονική πραγματικότητα», [ηλεκτρονικό βιβλίο] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Εκδόσεις Κάλλιπος, ISBN: 978-960-603-255-4, 2015.
- Janine Suvak, «Learn Unity 3D Programming with UnityScript», Apress, ISBN: 9781430265870, 2014.
Related Research Journals
- ACM Computers in Entertainment
- ACM Transactions on Interactive Intelligent Systems (TIIS)
- Journal of Game Design and Development Education
- IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games