Business Administration

General

Course Contents

  • Οικονομικοί Οργανισμοί ( έννοια – όροι – διακρίσεις).
  • Η επιχείρηση ως μορφή Οικονομικού Οργανισμού.
  • Τα συστατικά μέρη της επιχείρησης.
  • Το περιβάλλον της επιχείρησης.
  • Διακρίσεις των επιχειρήσεων.
  • Επιχειρηματικές λειτουργίες.
  • Η κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης.
  • Η έννοια και το περιεχόμενο του Management.
  • Η υποκινητική λειτουργία του Management.
  • Οι βασικές αρχές και λειτουργίες του Management.
  • Οι σύγχρονες τάσεις στην Οργάνωση και Διοίκηση.
  • Ο ρόλος των Διοικητικών στελεχών στα διάφορα επίπεδα Διοίκησης.
  • Πληροφοριακά συστήματα Διοίκησης.
  • Έννοια και σημασία της επικοινωνίας.
  • Η διαδικασία της επικοινωνίας.
  • Μέθοδοι επικοινωνίας.
  • Εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία και αντιμετώπισή τους.
  • Επιχειρησιακή επικοινωνία.
  • Επικοινωνία Ομάδων.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξουν οι σπουδαστές ένα δομημένο εννοιολογικό υπόβαθροτο οποίο θα τους επιτρέπει να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν την λειτουργία των επιχειρήσεων και των οργανισμών και να μπορούν να εφαρμόσουν τις αρχές, τις ιδέες και τις τεχνικές του Management. Αποκτούν τις γνώσεις που θα χρειασθούν σαν μέλη επιχειρήσεων ή επιχειρηματίες.

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Teaching Methods

  • Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.

Use of ICT means

  • Χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την παράδοση των διαλέξεων.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail, της ιστοσελίδας του μαθήματος και RSS feeds.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures26
Theory Study49
Total75

Students Evaluation

Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση. Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ανάπτυξη θεωρητικών θεμάτων.
  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Recommended Bibliography

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
• Γιοβάνης Ν., Πάσχος Γ. Σύγχρονη Διοίκηση Επιχειρήσεων,Γ έκδοση, ΕΧΕΔΩΡΟΣ,2019, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
• Μαντζάρης Ι,.Σύγχρονη Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων,Β. ΓΚΙΟΥΡΔΑ,2003,ΑΘΗΝΑ
• Παπαδάκης Β., Επίκαιρα Θέματα Στρατηγικής Επιχειρήσεων, εκδόσεις Μπένου ,2018 , Αθήνα
• Μπουραντάς, Δ., Επιτυχημένος Ηγέτης και Μάνατζερ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2018, Αθήνα
• Hester, A., Τα 10 Κλειδιά Επιτυχίας του Μάνατζερ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2018, Αθήνα ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
• Brealy Richard, Myers Stewart, Allen Franklin (2016). Principles of Corporate Finance: McGraw- Hill
• Duneier Stephen. (2018). Alpha Brain: How a Group of Iconoclasts Are Using Cognitive Science to Advance the Business of Alpha Generation : John Wiley & Sons, Inc.
• McCraw Thomas K., Childs William R. (2018). American Business Since 1920: How It Worked, Third Edition: John Wiley & Sons, Inc.
• Perumal Andrei, Wilson, Stephen A. (2017). Growth In The Age Of Complexity: Steering Your Company To Innovation, Productivity, And Profits In The New Era Of Competition: McGraw- Hill
• Daft R.L. Management. South-Western College Pub, 10 edition, 2011.
• Griffin R.W. Management. Western College Pub, 10 edition, 2010.