Παιδαγωγικά

General

Course Contents

  • Έννοια και αντικείμενο της Παιδαγωγικής. Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
  • Βασικοί παιδαγωγικοί όροι: Αγωγή, Μόρφωση, Παιδεία, Διδασκαλία, μαθητής και παιδαγωγός.
  • Κληρονομικότητα και περιβάλλον.
  • Παράγοντες αγωγής: οικογένεια, σχολείο, κοινωνία, εκκλησία κράτος.
  • Μέσα αγωγής και διδασκαλίας: επιβράβευση, ενθάρρυνση, νουθεσία, επίπληξη, απειλή, τιμωρία, ελευθερία, πειθαρχία, κίνητρα στη διδασκαλία και την μάθηση, τεχνολογία στην εκπαίδευση
  • Μέθοδοι της Παιδαγωγικής

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική Εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Teaching Methods

Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών.

Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.

Παρουσιάσεις των εργασιών των φοιτητών σε power point.

Use of ICT means

Στην διδασκαλία, γίνεται παρουσίαση της ύλης του μαθήματος μέσω ηλεκτρονικών διαφανειών, καθώς και της σχετικής βιβλιογραφίας και των πηγών στο διαδίκτυο. Επίσης οι φοιτητές μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις εργασίες που τους ανατίθενται και ο διδάσκων να τις διορθώνει και να τις αποστέλλει ηλεκτρονικά. Πολλές φορές δίνονται επεξηγήσεις από τον διδάσκοντα σχετικά με την ύλη του μαθήματος, επίσης με ηλεκτρονικό τρόπο.

H επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail και ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του Τμήματος.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης
Εργαστηριακές Ασκήσεις
Συγγραφή εργασιών13
Αυτοτελής Μελέτη Φοιτητή36
Total75

Students Evaluation

Η αξιολόγηση του μαθήματος όσον αφορά το θεωρητικό μέρος, διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση. Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται τόσο από την γραπτή τελική εξέταση (κατά 60%) όσο και από τον εκπόνηση εργασίας εκ μέρους των φοιτητών κατά την διάρκεια του εξαμήνου (κατά 40%).

Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους περιλαμβάνει:

  • Eρωτήσεις πολλαπλής επιλογής (με συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας).
  • Ελεύθερη ανάπτυξη – σχετικού με την Παιδαγωγική- θέματος.

Recommended Bibliography

Συγγράμματα μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ:

  • Ι. Κογκούλης, “Εισαγωγή στην Παιδαγωγική”, Εκδόσεις Κυριακίδη Α.Ε., Έκδοση: 7/2016.
  • Σ, Κρίβας, “Παιδαγωγική επιστήμη”, Εκδόσεις Γ. Δαδράνος – Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε., 3η Έκδ., 2002.

Συγγράμματα που διανέμονται μέσω του ΤΕΙ ή της ηλεκτρονικής σελίδας του μαθήματος:

  • Α. Πολίτης “Παιδαγωγικά”, Διδακτικές Σημειώσεις θεωρίας, 2011.